Eerste week naar school en mega duiven! - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Marjolein Heijer - WaarBenJij.nu Eerste week naar school en mega duiven! - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Marjolein Heijer - WaarBenJij.nu

Eerste week naar school en mega duiven!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

03 Februari 2008 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Hoi hoi,

Weer een berichtje van mij. Ben nu eindelijk naar school geweest! Ik zal het in het kort allemaal ff beschrijven.

Dinsdag: een erg lange dag maar leuke lessen. Begonnen met Academic English, daarna Creative Management (hiervoor moeten we een dagboek bijhouden met onze gevoelens en gedachten om aan het eind daar een op een creatieve manier een zelfreflectie verslag van te maken). Vervolgens Management Culture and Communication, een hoorcollege over verschillen in communicatie tussen verschillende culturen (hier heb ik al een deel van gehad in Den Haag) en ´s middags de workshop van dit vak (dus interactief, een oefening gedaan en een video gekeken). En voor dit vak moeten we een groeps presentatie doen en een onderzoeksrapport schrijven.

Woensdag: begonnen met Managing Conflicts. Het eerste deel was ook weer een soort van hoorcollege met daarna een interactief gedeelte met een film. Hiervoor moeten we een essay (= een opstel) schrijven en ook een presentatie houden. Daarna gewoon English. Hiermee ga ik stoppen omdat ik het niveau te laag vind en eigenlijk alleen wat grammaticale dingetjes wil weten die ik nu ga opzoeken in een boek dat ik uit de bibliotheek heb geleend.

Donderdag: vrij!! Lekker geluierd, boodschapjes gedaan, naar starbucks geweest en ´s avonds de introductie van ´the gym´ gehad! Voor het eerst dus ook gesport!!! Het was echt heeeerlijk!!!

Vrijdag: weer begonnen met Academic English en ons verder verdiept in essays schrijven. ´s Middags de workshop gehad van Corporate Identity and Design. Hiervan was maandag het college geweest maar dat was ons dus niet verteld.... Beetje slordig maar goed. En hiervoor hebben we 3 opdrachten: een marktonderzoek, Corporate Identity (voor de mensen die niet weten wat dit is: het lijkt een beetje op een soort huisstijl) ontwerpen en een presentatie.

Nou gisterochtend weer lekker gesport en ´s middags op guest-houses-jacht geweest voor mijn ouders. Want: mijn mams is ziek en ze konden dus zaterdag niet komen... Het plan was om maandag te komen en dan niet op de camping te gaan staan zoals oorspronkelijk de bedoeling. ´s Avonds ben ik gaan stappen met een huisgenoot (hij was jarig) en zijn vrienden. Diverse pubs afgeweest, super gezellig!

Vandaag heb ik uitgeslapen, heb een beetje wat voor school gedaan en ben weer ff gaan sporten (ja ja, ik heb dat sporten nu echt ontdekt! Wie had dat nou verwacht???? haha) Helaas dus weer slecht nieuws gehad: mn moeder is nog niet goedgenoeg om te reizen, dus: ze komen morgen helaas niet! Het plan is verzet naar woensdag... Hoop dat je snel opknapt mams!!!

Nou lieve mensen, dat was mijn update weer ff voor afgelopen week! Hoop gauw ook weer wat van jullie te horen!!!

Liefs,
Marjolein

PS1: helaas geen foto´s deze keer.
PS2: dit betekent dus dat ik GEEN tentamens heb en weer lekker vroeg (waarschijnlijk half mei in plaats van half juni) terug bij mijn vriendje kan zijn!!!

  • 03 Februari 2008 - 20:30

    Nils:

    Hey Marjolein!

    De eerste bij dit bericht:D Leuk om al je belevenissen te regelen, vind het wel raar dat je voor engels geen studiepunten krijgt echt HEBO. Ik ga morgen naar Rusland, veel plezier en we houden contact!

    groetjes,

  • 04 Februari 2008 - 15:29

    Idelma:

    Ey meis,

    Goed van je dat je eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeindelijk aan het sporten bent. Ik heb me voorgenomen dat ik deze week ook ECHT ga beginnen.

    We msnen snel!

    Xjes

  • 05 Februari 2008 - 15:36

    Tamara:

    Yep Yep Yep, na een sportieve afwezigheid van twee jaar ga ik me ook weer wagen aan het sporten;) Hebben wij een bovennatuurlijke connectie ofzo...? hahaha
    Kus!

  • 06 Februari 2008 - 22:11

    Adrienne:

    heey marjolein! leuk verhaaltje:-) en interessante vakken zeg! heel veel succes, en ik blijf je volgen!
    liefs adrienne

  • 10 Februari 2008 - 17:45

    Wilma:

    Veel succes met je studie en een prettige tijd. Heel veel groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Southampton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2008

Home again!

22 April 2008

Bijna klaar hier

31 Maart 2008

Back in the UK

17 Maart 2008

Weer ff thuis!

02 Maart 2008

Nog steeds heeeel druk!
Marjolein

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 7034

Voorgaande reizen:

13 Januari 2008 - 13 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: