Huiswerk??? Wat is dat??? - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Marjolein Heijer - WaarBenJij.nu Huiswerk??? Wat is dat??? - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Marjolein Heijer - WaarBenJij.nu

Huiswerk??? Wat is dat???

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

23 Februari 2008 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Hallo allemaal,

Ik zal jullie maar weer eens op de hoogte brengen van mijn vorderingen wat school betreft. Jullie hebben daarover in de afgelopen berichten niet heel veel gelezen, maar ik ga toch ook nog wel naar school hoor... haha.

Nee maar ff serieus, het gaat erg goed! Sommige dingen heb ik al een beetje gehad in de colleges in Den Haag, maar eigenlijk valt dat wel mee. Het is allemaal heel leuk en heb het nu nog behoorlijk rustig eigenlijk. Zoals al eerder geschreven, heb ik geen tentamens maar moet ik voor ieder vak verschillende opdrachten doen. Dit is dan in de vorm van presentaties, essays en/of rapporten. Voor degenen die dat leuk vinden, zal ik even een overzichtje geven van de vakken en opdrachten:

Voor Corporate Identity and Communication geeft iedereen individueel een presentatie over de Corporate Identity van een onderneming en zit iedereen in een groep om 3 presentaties te geven en 2 rapporten te schrijven. Met de groepsopdracht maken we al flinke vorderingen.

Voor Management, Culture and Communication schrijft iedereen individueel een essay over de cultuur in het midden oosten en eventuele dilemma's die een bedrijf dat zich daar wil vestigen zou kunnen oplopen. Ook hebben we groepen voor dit vak en de groepsopdracht is een campagne te bedenken waardoor meer vrouwen voor hogere functies solliciteren.

Dan hebben we nog Managing Conflicts. Hiervoor schrijf ik een essay over een zelf gekozen conflict (ik doe het over het conflict tussen de platenmaatschappij van de Beatles, genaamd Apple Corps, en Apple dat we allemaal kennen van de computers etc.) en voor de groepsopdracht onderzoeken we een conflict dat zich heeft afgespeeld op de universiteit.

Ten slotte Creative Management. Hiervoor houd ik een soort dagboek bij van mijn vorderingen en aan het eind is het de bedoeling dat ik op een creatieve manier onder andere laat zien wat mijn doelen zijn, wie ik ben etc.

Voor de meeste individuele opdrachten ben ik al behoorlijk bezig informatie te verzamelen zodat ik in maart kan beginnen met het schrijven van de essays etc. Voor de groepsopdrachten zijn we eigenlijk nog een beetje afhankelijk van de colleges en workshops dus kunnen we op dit moment nog niet veel doen.

Nou verder heb ik eigenlijk geen of echt nauwelijks huiswerk dus dat is wel lekker. Ik vind het ook echt heel fijn dat ik dus geen tentamens heb!!!! Laat mij maar lekker praktisch bezig zijn met die opdrachten! Dat vind ik veel leuker!

Ten slotte, ben ik nog steeds erg druk met sporten! Iedere vrije middag die ik heb (en dat zijn er best wel wat haha), ga ik naar de sportschool op de universiteit. Ik heb trouwens gister een gesprek gehad met een sportinstructeur en krijg ik aanstaande vrijdag mijn sportprogramma :) dan kan ik eindelijk echt doelbewust sporten!

Nou dat was het weer. Nog 13 nachtjes slapen en dan kom ik voor ruim 3 weken weer ffies naar NL!!!!!

Groetjes!
Marjolein

PS: ik vind het heeeeel leuk om jullie berichtjes te lezen hoor!!! Bedankt!

  • 24 Februari 2008 - 00:34

    Tamara:

    Hiya sweetheart,
    Probeer je wel te genieten in Engeland? Het is waarschijnlijk al voorbij voordat je kan beginnen met aftellen!?! Heb zelf heel veel mogen zien en meemaken in Engeland en hoop dat je hetzelfde mag ondervinden. Dat maakt de tijd en het aftellen misschien wat 'dragelijker'. Ondanks het feit dat je op je site ons elke keer meedeelt dat je de dagen aftelt hoop ik dat je het wel naar je zin hebt daar...
    Kus

  • 24 Februari 2008 - 13:29

    Nils:

    Eindelijk eens iets over je HW, interessante opdrachten! Je moet volgens mij wel meer doen dan ik, maar jij hebt iig alles in het Engels! Marjolein doe je best en we spreken elkaar! Nils

  • 01 Maart 2008 - 02:37

    Klau:

    Hey!

    Je hebt het dus wel lekker relaxt ;)?
    Ik ben een beetje geschrokken van wat ik allemaal moet doen :p! Maar we overleven het allemaal wel ;)
    Geniet van je tijd in NL! En ik spreek je vast snel weer op msn ;)

    Kus, Klau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Southampton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2008

Home again!

22 April 2008

Bijna klaar hier

31 Maart 2008

Back in the UK

17 Maart 2008

Weer ff thuis!

02 Maart 2008

Nog steeds heeeel druk!
Marjolein

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 7066

Voorgaande reizen:

13 Januari 2008 - 13 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: