Storm op zee en tussenstop in Dover - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Marjolein Heijer - WaarBenJij.nu Storm op zee en tussenstop in Dover - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Marjolein Heijer - WaarBenJij.nu

Storm op zee en tussenstop in Dover

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 Januari 2008 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Hallo allemaal,

Nou eindelijk dan mijn eerste berichtje vanuit Engeland. Dinsdagochtend vroeg (7.30) vertrokken vanuit Hoogerheide omdat we absoluut niet de boot wilden missen (Bianca die een dag eerder vertrokken is, had de boot gemist omdat ze ontzettend in de file had gestaan, dit had als gevolg dat ze 2 uur minder de tijd had om in Southampton een kamer te regelen...) Maar goed, terug naar ons verhaal, wij kwamen dus om 9.30 uur aan in Duinkerken en zagen net de laatste vrachtwagen op de boot van 10.00 uur rijden. Dus ik meteen vragen of wij ook nog mee konden, maar helaas, hij was al vol. Jammer, maar niks aan te doen.

Onze boot zou om 12.00 uur komen dus hoefden we niet lang te wachten (dachten wij dus... haha MIS!) Vanwege de storm (ja de auto stond echt mega te schudden!!!) voeren de boten van 12.00 en 14.00 uur NIET!!!! De eerstvolgende boot zou pas rond 15.30 uur komen!!!! GGGGGRRRRRRRR!!!! Wij stonden namelijk al vanaf 9.30 uur te wachten!!! En al die tijd konden we niks doen... Ik voelde me echt PIEP!

Gelukkig kwam de boot om 15.00 uur, en duurde het niet lang meer of wij mochten erop! YES!!! Helaas duurde het vervolgens nog 1,5 uur voordat we vertrokken... (het was inmiddels 17.00 uur)

Toen kwam de overtocht... Zoals ik al vermeld heb, stormde het behoorlijk en dat hebben we geweten en gemerkt!! We werden allebei behoorlijk beroerd (Bartje heeft zelfs 3x behoorlijk hard naar de wc moeten rennen en was gelukkig net op tijd!) En ook vanwege het weer, duurde de reis 1,5 uur langer dan normaal... Gelukkig kwam toen eindelijk de haven van Dover in zicht, alleen (en dat is dus weer de volgende teleurstelling, ik ben inmiddels de tel kwijt geraakt...) de haven van Dover was voor 2/3 afgesloten. Eindelijk mochten we naar binnen en om 20.30 uur (dat is dus 21.30 uur NL tijd!!!) reden we zonder problemen de boot af!!!

Mijn moeder had al gereserveerd voor ons in een guest house in Dover omdat we ten eerste het helemaal gehad hadden en ten tweede zou de storm 's nachts nog erger worden. We hebben overnacht in een echt schattig en typisch Engels huisje!!!

Na een heerlijke nacht, stonden we om 6.15 uur op om te vertrekken naar Southampton. We hebben onderweg een paar keer langzamer moeten rijden en 1x echt in de file gestaan vanwege een ongeluk, maar verder viel de reis reuze mee! Ondanks dus dat we de drukste snelweg van heel UK hebben gehad (de M26, M25 en M3 rondom Londen).

Om 10.00 uur kwamen we aan in Southampton en hebben toen eerst Bianca opgezocht (zij had inmiddels een kamer gevonden). Na wat tips van haar zijn we naar mijn 1e kamer gaan kijken (gelegen in een Indische wijk): pluspunten: internet, eigen douche en wc en koelkast. Minpunten: kleine kamer, niet echt heel schoon en vieze en rommelige keuken.

Toen op naar kamer nr 2 (gelegen in een typisch Engelse wijk en straat): een leuk gezellig huis en net opgeknapt en aardige man. Ik kon kiezen uit 3 kamers: een kleine, een middelgrote en een hele grote. Die man woont daar namelijk ook samen met 2 studenten en ze waren er nog niet helemaal uit wie waar zou gaan slapen (vandaar dat ik nog keus had) Ook de rest van het huis zag er behoorlijk goed uit: leuke en schone badkamer en keuken, zitkamer met tv en nog een ander kamertje met eettafel en extra slaapbank. Kortom: helemaal goed eigenlijk! Toch wilde ik nog wat andere kamers zien. Dit is helaas niet gelukt omdat: mensen niet opnamen, kamers al verhuurd waren etc. Dus ik heb toen gekozen voor de middelgrote kamer in het leuke huis!

's Middags hebben we mijn kamer ingericht: een 2 persoonsbed met 2 lades eronder, bureautje, ladenkastje en een rek om kleren op te hangen. Daarna zijn we naar het centrum gereden en hebben daar wat gewinkeld. 's Avonds heeft Adnan (mijn landlord van Indische afkomst)ons bij een gezellig Italiaans restaurantje afgezet waar we heerlijke pizza hebben gegeten! Toen we terugkwamen hebben we nog wat gelezen en gecomputerd en daarna vrijwel meteen naar bed gegaan (21.00 uur UK tijd).

Vandaag gaan we de omgeving bekijken en boodschapjes doen. Morgen zien we wel wat we gaan doen. Zaterdagochtend vertrekt Bartje weer naar huis :( en volgende week maandag heb ik mijn 1e kennismaking met de Universiteit en een afspraak om naar mijn vakkenpakket te kijken. Dinsdag hebben we een presentatie over Southampton en de omgeving etc. De rest van de week zijn we nog vrij.

Nu zijn jullie weer helemaal bij (het is toch best nog een lang bericht geworden haha) dus voor nu: wens ik jullie een fijne dag en tot het volgende bericht!

Liefs, Marjolein

PS: als je me wilt bellen/smsen kan dat op dit nr: 0044-7938048061

  • 17 Januari 2008 - 13:57

    Marga:

    Lieve Marjolein,

    We hebben aan jullie gedacht toen het zo stormde. Jullie samen op de boot met windkracht 8,9. Jullie belevenissen zijn wel spannend om te vertelen, maar niet om te beleven, zeker als je zeeziek bent. Toch alles weer goed gekomen na aankomst, dankzij zorgzame ma! Heel verstandig om niet verder te reizen

    Wat een leuke kamer heb je gevonden, zeg! OOk namens Rinus nog een paar heel fijne dagen samen met Bart en daarna veel plezier met de studie. Hopelijk heb je het er erg naar je zin.
    We mailen nog wel.
    Liefs,
    Marga en Rinus

  • 17 Januari 2008 - 20:52

    Leo:

    Hoi Lein,

    fijn dat het tenslotte toch nog goed is afgelopen. Je moeder was al weer peentjes aan het zweten maar heeft toch ook goed werk geleverd.
    Inmiddels met Jaap van Kleunen afgesproken dat hij komend weekend naar de oude Batavus van je ma kijkt en ermee aan het werk gaat.Ik verwacht dat we die fiets dus exporteren begin komende maand. Geniet deze dagen samen met Bart van de omgeving want je bent in een mooi en afwisselend stuk Engeland terecht gekomen. We hebben net de laatste foto's bekeken en je nieuwe onderkomen ziet er inderdaad typisch engels uit.

    Veel plezier samen en tot mails bels of schrijfs,

    xxx Lee

  • 18 Januari 2008 - 01:26

    Idelma:

    Ey meid,

    Wat een reis zeg. Fijn dat je nu een kamer hebt.

    Geniet nog van je daagjes geen school en tot het volgende bericht!

    kus

  • 19 Januari 2008 - 13:22

    Marie-José:

    Leuk zo'n Ikea keuken. Valt ons natuurlijk meteen op. Wat lekker dat je een kamer in een leuk huis hebt. Veel plezier en groetjes.

  • 19 Januari 2008 - 15:09

    Tamara:

    Hey Mar!
    Goed gedaan joh! Je huisje ziet er top uit:) Ik had ook nog n bjte last van storm op zee donderdagnacht, maar gelukkig had ik 2 reistabletjes genomen, dus was alleen een beetje sufjes. Wat moet Bart het slecht hebben gehad op de boot zeg! Als ik jou was zou ik hem niet zonder reistabletjes terug laten gaan. Ben benieuwd naar je volgende berichtje!
    Xies

  • 20 Januari 2008 - 14:31

    Evelyn:

    Hey chica:),

    wel minder van die reis zeg maar wel super gaaf dat het gelukt is om zo snel een kamer te regelen:)! Fijn weekend nog, veel plezier en succes morgen met je kenninsmaking en tot snel!

    Liefs, Evelyn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Southampton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2008

Home again!

22 April 2008

Bijna klaar hier

31 Maart 2008

Back in the UK

17 Maart 2008

Weer ff thuis!

02 Maart 2008

Nog steeds heeeel druk!
Marjolein

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 7069

Voorgaande reizen:

13 Januari 2008 - 13 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: